Wednesday, March 20, 2013

Blogger: Nem Bírom Abbahagyni...

Ha személyesen ismersz, vagy rendszeresen olvasod a blogom, akkor egész biztosan találkoztál a munkáimmal, amiket a volt gimimnek készítettem. Örülök, hogy olvasod az oldalam, de fontos, hogy én nem vagyok normális, és mindjárt megtudod miért.
Azt, amit valószínűleg nem tudsz rólam, azaz, hogy baromi gyorsan megunok mindent. Emiatt is szoktam általában havonta új logót gyártani (bár megpróbálom évszakokra és ünnepekre bontani) de néha a hátteret váltom. Ugyanezt tapasztalom írásaimmal és egyéb alkotásaimmal. Ha valamire büszke vagyok, akkor tudom, hogy kihoztam magamból a legjobbat és nincs már más munka vele. Ez mondjuk ritka, de szerencsére elő fordul. Ilyenek voltak például a szalagavató és ballagási meghívók, amiket terveztem. Bár, ha most rá nézek azoktól is ki vagyok... DE, ma másról beszélünk :D
Legyünk őszinték, eléggé durva kényszer-betegségeim vannak bizonyos dolgokkal kapcsolatban... Ez is ide tartozik.

Három évvel ezelőtt volt egy beszélgetésem az egyik legjobb barátnőmmel, ami valahogyan így zajlott "Bezzeg nekünk még tablónk sincsen!". Ez abban az időszakban volt, amikor a miénket készítettük volna, és azért, mert bizonyos osztálytársak nem fizettek, ezért az ő osztályának sosem készült el. Az ő évfolyamában több ember is a barátom volt, és arra gondoltam, hogy én tudok nekik csinálni. (Ez tévedés volt, de majd megértitek miért!). 
Mindenesetre, emlékeztem, hogy a fotós srácnak egy picasa oldalán voltak fent a képei, visszakerestem, és, akiről még nem volt, gyorsan elmentettem. S mielőtt még te leszel az 50. ember, aki megkérdezi tőlem, hogy hol vannak ezek a fotók, itt van a link: Trenka Attila Fotók. (A szalagavatós és after partys képek is itt vannak!)
Eljött a December 20 (2010), és elkészültem vele. Az első verziót, azt a Designs oldalamon megtekinthetitek (bár szerintem nem kéne...), az egy rendkívül kis egyszerű tabló lett, aminek az egyetlen célja az volt, hogy legyen valami. Emiatt tanárok sincsenek rajta (főleg mert ezen az évfolyamon is volt 50 tanár/osztály), és mert róluk csak összevissza voltak fotóim. Fontos azért, hogy akkor még baromira kezdő photoshopos felhasználó voltam! 

Pár napja összeakartam állítani egy portfóliót a munkáimról, ugyanis gyakornoki munkát akarok keresni rendezvény szervezőknél és emiatt mindenféle meghívó mintát és kép terveket ki akarok nyomtatni. És akkor megláttam ezt a munkámat... hát hányni akarok tőle. Elkezdtem számolni, hogy mi szól amellett, hogy újra csináljam őket:
Kezdésnek ott van, hogy sokkal jobban mozgok már a photoshopban. Második az, hogy eredetileg ezek a tablóim nem is kerültek ki a suliban, többek között saját veszekedéseim miatt az igazgatósággal. Emiatt különösen fáj ha rájuk nézek. Harmadik ok pedig az, hogy halálra dolgoztam magam, hogy a gimimben egy szép tabló kiállítást összeállítsak, és hát a többihez képest az enyémek (amik idén kikerültek) undorítóak. A tanár képek összevissza vannak 3 különböző régi tablóról, a diák képeken egyértelműen kellett volna még retusálni, és hát a háttérszínek sehol sem stimmelnek. Lényeg a lényeg, hogy ha rájuk nézek sírni akarok az undortól, amit maga a képek és a történelmük kivált belőlem. Mindenesetre a legerősebb érv, ami amellett szólt, hogy újra csináljam őket az a hála volt. Már akkor is, de most, hogy kikerültek annyi diák és ember írt nekem, hogy köszönik, és de jó, hogy van, hogy borzasztóan rosszul kezdtem érezni magam - tudok jobbat, a barátaim jobbat érdemelnek. A sok hála után ezt a szart prezentálni az összes tabló mellett? Nem.

Szerencsémre a tavaly ballagott B-s osztály ugyanazzal a céggel csináltatta a tablóit mint mi, és ők készítettek fotót még azzal a pár tanárral, akiről nem volt semmilyen képem, így azt is rátudtam tenni. Koncepció:
Azok a tanárok, akik érettségi tárgyakat tanítottak, avagy második idegennyelvet (azt az alapján, hogy melyik osztályból volt több diákjuk), vagy az 5-ből a legtöbb évet töltöttek a gyerekekkel. Az osztályfőnökök és igazgatókat természetesen mindkettőn feltüntettem. Mivel az A-s osztályban nagyon kevés volt a gyerek, ezért mind a két képen a tanárok kicsiben vannak. Ha a suliban megnézed a tablókat, eléggé gyakran előfordulnak már ezek a képek, ezért mindenki tudja ki kicsoda, igazából csak gondoltam, hogy a diákoknak szép emlék lesz. Először az A-s osztályt csináltam, kicseréltem a háttér színeket, és, ami a legfontosabb beZOOMoltam a képekre! Alig lehet őket kivenni a nyomtatott 50x40-es tablókon, amiket először készítettem. Ezek most nagyobbak is, 70x50-es. Régen kaptam olyan kérdést, hogy "Miért pont ilyen színű?" A háttérképek az egyszerű "Mi a kedvenc színed?" kérdéssel születtek, nem voltam hajlandó ezen agyalni, ugyanis általában az ilyen egyszerű dolgokkal megy el az időm 90% - de, hogy kiket kérdeztem az legyen az én titkom :P Mindenesetre ha valakinek nem tetszik, akkor elnézését kérem.
Így is délután 3tól reggel 4ig ültem a gép előtt... Órákig tartott míg a rendes méretet belőttem és minden képnek a háttérét átcseréltem, legrosszabb a pici méretű régi tanár tabló képek voltak, de elkészültek és ezekre igenis büszke vagyok! Ha mostanáig elolvastad, amit írtam, akkor itt a díjad, tekintsd meg a képeket:


 *B-s tablón a sorrenden ne agyaljatok... az alapján vannak, hogy a programba betöltés után a photoshop milyen sorrendben adta nekem őket. Annyit akartam csak, hogy alul fiúk, középen csak lányok legyenek aztán, akiről az én véleményemben a legjobb fotó volt, azok kerültek fölülre. Senkit nem akarok megsérteni, és tudok személyre szabottakat készíteni ha valaki szeretné!

Egyrészt köszi, hogy elolvastad min dolgoztam. Másrészt remélem, ha valamelyikbe tartozol ebből a két osztályból, akkor tetszeni fog és kényszert fogsz érezni arra, hogy a jobb gombra klikkelj és elmentsd őket. Az érettségi találkozója ennek a két osztálynak 2015ben lesz, tervem, hogy akkorra mindenkinek nyomtassak egy A4-es verziót (persze csak ha a zsebemben van annyi kápé), de persze ez még odébb van. Nem is beszélve arról, hogy jó lenne ha addig meglepi maradna :D Emiatt nem fogom nagydobra verni! Sőt remélem meglepi lesz, ha az idei ballagásra benéznek a régi kürtösök és maguk találják meg a tablókat, de ha valaki kíváncsi, hogy mi is lett a régiekkel és honnan jöttek ezek, akkor itt kapjanak választ a kérdéseikre!

Mivel egy kedves barát, azaz a B-s osztály osztályfőnöke azt mondta nekem, hogy ezek a képek már a történelem részei, emiatt nem fogom őket leszedni innen a blogomról, és persze, aki kéri őket nagy méretben emlékbe, örömmel oda adom a gépen, de inkább az újakat szeretném mutogatni.
Ha elolvastad ezt a bejegyzést, az azt jelenti, hogy már titokban kicseréltem őket a suliban, és a félemeleten sétálva az újakat már megtekintheted, szóval kérlek tedd ezt! :)
_ _ _ _ _ _

No comments:

Post a Comment