Sunday, March 3, 2013

ELTE Papírgyűjtés

"We decided to collect paper for our faculty, calling attention to the serious lack of funds. Some of the teachers have been complaining about not being able to print for classes or exams. This is our modest contribution, and we wish to continue this action. We disabled the comments section because we would like to avoid any malevolent or hostile comments against the "useless students of humanities". Unfortunately we tend to get this here in Hungary."
 _ _ _ _ _ 

Tüntetések, elbocsátások: Az egyetemi élet eléggé megváltozott a második évem végére. Ha követitek egy ideje a blogom, akkor láthattátok, amikor büszkén és örömmel megosztottam, hogy felvettek az ELTE BTK angol szakára, továbbá azt is láthattátok, hogy részt vettem a December 12. tüntetésen, melyen a keret számok és a túl magas tandíj ellen tüntettek a diákok. (Ha nem, akkor itt elolvashatod beszámolóm!)
Továbbá hallhattatok a sok botrányról, ami a HÖK délutáni tevékenységeit taglalta. Erről nem szeretnék véleményt nyílvánítani, úgyanis úgy figyeltem meg, hogy senkivel nem egyezik a véleményem, azon kívül meg vannak fórumok, ahol ezt megvitathatom az érzéseimet. Most teljesen már problémát szeretnék az emberek elé tárni.

Az egyik órámon azt mondták, hogy a tanároknak meg van tiltva, hogy fénymásoljanak. Ezt utána 3 másik órán is említették és annak ellenére, hogy az egyetem több 70% már laptopról dolgozik, azért vannak segéd anyagok, amiket kéne tudni biztosítani. Én személy szerint sosem tudtam a sulinak a wifi-jére rákapcsolódni, szóval ha az óra előtt kapjuk meg az anyagokat, akkor én kiestem. És nem én vagyok az egyetlen ilyen! Számítógép, amúgy gyakoribb az olyan diáknál, aki nem Pesti, hiszen a colesz vagy az albérletben is kell tudnia dolgozni valamin. Lényeg a lényeg, nincsen papír. Erre Zsombor barátom kitalált valamit, ami szerintem zseniális és ez a mi válaszunk a mostani tüntetésekre:


"Néhányan egy kis pozitív megmozdulással próbáltuk segíteni egyetemünket. Szerény hozzájárulás, ám remélhetőleg csak a kezdet. A hozzászólásokat azért tiltottuk le, mert nem szeretnénk újra végighallgatni, hogy hogyan fogunk McNuggets-et sütni diplomaszerzés után. Tisztelettel megkérek mindenkit, aki más egyetemekre, más karokra jár, hogy mielőtt ítélkezik a bölcsészekről, legyen kedves megkérdezni, hogy mit is tanulunk és mik is a terveink pontosan. Visszautasítjuk a rosszindulatú általánosításokat. Elképzelhető, hogy mi is komoly hasznára válunk a társadalomnak. (Például nyelv szakosként a jövő generációját oktatjuk.) Köszönöm szépen minden bölcsész hallgató nevében!"
- Váczi Zsombor

Valóban rendkívül fárasztó veszekedni emberekkel, amikor a bölcsészkart fikázzák (hogy szépen fogalmazzak). Néha a mérnökök és közgazdászok feltehetnék maguknak azt a kérdést, hogy tulajdonképpen ki is készíti fel őket a szakmai nyelvvizsgákra, ami nélkül nem diplomázhatnak... csak mondom!

Mindenesetre, a felhívásnak az a lényege, hogy nem elég, hogy tanárjainktól vonna meg és, hogy új diákok kölcsönökkel kezdik és végzik is egyetemi tanulmányaikat... De ha esetleg sikerült is bejutnod az egyetemre és még nem rúgtak ki, akkor pedig a tanulásban akadályoznak.

Ha egy dolgot megtanultam az a kevés év alatt, amit e földön leéltem, az az, hogy az oktatás a legfontosabb.  Mégis mire kellhet most hírtelen annyi pénz, hogy az egyetemeket mindentől megfosztjuk?
(A többesszám alatt értsd, hogy nem csak saját egyetemem, miatt sírok, hanem látom, hogy ennek még nincs vége.)

A végén én még mindig büszke vagyok, hogy ELTEs diák lehetek!
És ez a papírgyűjtés csak a kezdet!
_ _ _ _ _ 

A következő mondat a saját egyedüli véleményem, ezért a fent említett neveket nem érinti.

A kormánynak üzenem, hogy így tovább. Ne hagyják abba, mert minnél több embert dühítenek fel, nekem annál jobb. Volt már szerencsém diktatúrában, nem kérem. Ha a miniszterelnök pedig király akar lenni, mert egyértelmüen a parlamentben nem szeret lenni, amikor fontos döntéseket hoznak (!), akkor szépen kérem, hogy vegyen magának egy koronát (szerintem már van rá pénze) és takarodjon el vele a sarokba.

No comments:

Post a Comment