Tuesday, July 12, 2011

Cooking With CsorEsz - Forró Csoki Gyümölcsön


Hozzávalók:
- sárgabarack/ alma
- étcsokoládé/ csokoládé
- porcukor/xylit (darálva)


A következő recept egy egyszerű és könnyen elkészíthető finomság, amit egy délutáni unalmam keretében fedeztem fel. A Lindt csokigyár készít egy nagyon finom étcsokit, ami vékony lapokra van szeletelve a doboz belsejében. Én ezt használtam a sütéshez, de ezt eléggé nehéz itthon megtalálni, ezért maradjunk az egyszerűbb megoldásnál, a csokit, amit felhasználunk, azt reszeljük le. Nem jó ebben az esetben a csoki reszelék, mert az sima ízesitőnek számít és nem is olvad meg annyira.
Én sárgabarackokat félbe vágtam és egy-egy csoki lapot rátettem és bedobtam a sütőbe. Süssük 180° 10 percig. A barack sajnos sütés alatt elveszti édességét, és a csokival együtt egy savanykás ízt kreálnak, emiatt az ember egy kis porcukorral díszítheti az édességet. Végeredményként a szákban maradt íz az édes csoki lesz, míg közben a puha barack, ami olyan hatást kelt, mintha olvadozna.
Az édesebb verzióhoz használhatunk étcsoki helyett tejes csokoládét, és ez a recept szintén működik almával. De figyelem, az almát nagyon vékony szelekre kell vágni, ahhoz, hogy ilyen kis idő alatt picit megsülljön. Ha a vastagat szeretjük, akkor azt érdemes előre megsütni, majd utána rátenni a csokit és a már kikapcsolt, de meleg sütőben hagyni egy pár percig, hogy a csoki ráolvadjon a gyümölcsre.


Jó étvágyat kívánok hozzá! :)

No comments:

Post a Comment