Saturday, December 27, 2014

Building With CsorEsz: Kazettás Tolltartó

Testvérem rendet rakott és megkérdezte, hogy kellenek-e nekem a régi kazettái, rávágtam, hogy igen. Kitaláltam, hogy építek belőlük valamit. Egyik barátnőm szereti a kézzel készített ajándékokat, hát gondoltam készítek neki egy tolltartót mert szeret rajzolni és így az asztalára kerülhet valami retro és egyben személyre szóló és egyedi.


Ahogy a hozzávalókból is látod, nem elég összeragasztani a kazettákat, még egy kicsit díszítünk is rajta, és ehhez én ezüst szalagot és egy ezüst filcet használtam. De haladjunk sorban. A kazettákat úgy ragasztottam össze, hogy a szélesebb részét (ahol a magnó szalag van) ragasztottam a másik szélére (90 fokban).



Én egy erős Pritt ragasztót használtam, ami fát-papírt-anyagot ragaszt és jól bevállt, csak hagyni kellett száradni sokáig. Ha sietünk akkor a pillanat ragasztót tudom ajánlani. A pillanatragasztó sokszor eszi a műanyagot, vagy magát a szalagot, ezért óvatosan használjuk. Én az egyik kazettából ki is szedtem a szalagot, a másiknál pedig az vált segítségemre, hogy jól megkössön a ragasztó. Próbálkozni kell, és ne aggódjunk ha nem törhetetlen elsőre!

Rakjuk hozzá a következő kazettát ugyanígy, majd a negyediket is. Ekkor az egyik végét le kell zárni, hogy a tollak a helyükön maradjanak. Ehhez vagy fekete/szürke kartont használjunk vagy esetleg egy filc anyagot, vagy dekor gumit. Mind a kettő kapható hobby boltokban, és megfelelőek mert felfogják az esetleges tintát a tolltartóban.


Én egy ezüst szalaggal bevontam a kazetták széleit a ragasztás mellett és a fenti széle mellett is leragasztottam, így:


Visszatekintve eléggé egyszínű lett, de így nem vontam el a figyelmet a kazettákról, ami a retro ajándék lényege volt. De még ragasztottam rá piros matricákat és a fekete karton aljára pedig ráírtam, hogy "Boldog Szülinapot!". Érdemes több masnival vagy díszítő elemmel is próbálkozni, továbbá ha vannak színes kazettáitok, akkor mindenképpen azokat is használjátok! (Nekem van kék, piros és zöld is, még egy sárgát keresek mielőtt elkezdek dolgozni rajta!) 


Remélem tudtam adni valami ötletet, hogy a régi kazetták ne menjenek kárba, így újra praktikusak lehetnek!

Jó munkát és ha más ötleteitek támadtak, akkor osszátok meg azokat a kommentek között!

No comments:

Post a Comment