Sunday, June 17, 2012

Building with CsorEsz: Egyedi Képkeret

Igaz Karácsony óta nem nagyon volt időm semmi érdekeset, vagy szépet készíteni, de tegnap végre sikerült alkotnom valami egyedit. Ez lehet ajándék, vagy lehet saját emlék, attól függ, mit szeretnél. De arra tökéletes, hogy egy szép nyaralásnak az emlékét felidézze bennünk.


Először is szükséged lesz a következőkre: tempera, hozzá természetesen ecset (nagyobb fejű legyen!), ragasztó (lehetőleg olyan, ami a müanyagot-anyagot-fát tud ragasztani) és ha esetleg van már otthon, akkor glitteres ragasztó a díszítéshez (de ez hanyagolható).


A kerethez az alapunk pedig, irónikus, de egy képkeretnek a hátsó falapja lesz. A hozzájáró üveget tegyük el, bízzatok bennem, ha eltörik egy másik keret, akkor szükség lesz rá! Ijesztő, de üvegre mindig szükség van! A falapunkat pedig tenger színűre fessük be. Az alább képen látható, én 3 különbőző kék összekeverésével értem el ezt a hatást. Nem egy Picasso, mi tagadás, de, ahogyan haladunk előre látni fogjátok, hogy a színek változása milyen szép háttér effektet fog elérni.


Következő pedig a kép választás. Először is fogalmam nincsen, hogy mekkora képkeretet vettetek, én az A4-es méretnél egy pár centivel nagyobbat használtam, hogy több képet tudjak rátenni, de ha csak 1 képet szeretnétek, vagy max kettőt, akkor a 18x13cm-es is tökéletes. Most jön az első izgi rész: a képek díszitése.


Vajon mihez kellhetnek régi fotók negatívjai? Nagyon egyszerű! Ha szeretnénk, hogy a fotó ne csak úgy magában álljon, akkor a tetejére és az alljára lehet ragasztani a negatívnak a lyukasztott oldalát. Én személy szerint a számítógépen terveztem meg Photoshop-ban, de ez csak egy sok módszer közül. A másik fantasztikusan poénos pedig egy polaroid fotónak az alakját felidézni (ha nem tudod mire gondolok klikkelj ide!). Ennél nincsen egyszerűbb! Fényes fehér lapot használjunk, vagy simát, és egy kocka formát vágjunk ki belőle -kellhet vonalzó!- majd egy tégla lapot vágjunk ki belőle, úgy, hogy alul maradjon egy vastag csík a szövegnek. Ezt ragasszuk rá a fotónkra és voilá! 


A képeket, amiket használni akarunk ragasszuk rá kedvünk szerint a megfestett lapunkra. FONTOS! Nem feltétlenül van akasztója a falapnak, ezért én pillanatragasztóval damilt erősítek rá, az mindig megtartja. De ha nem oldható meg, ne aggódjunk, egy polcra kitámasztva is ugyanolyan gyönyörű lesz a képünk! Viszont ha valóban damilt használunk, akkor azt még a díszítés előtt applikáljuk rá! Mint látható, én 3 képet is felhasználtam. A fenti a negatív ötletnek felel meg, van egy polaroid típusú és a harmadikat pedig egy másmilyen kék árnyalatú karton papírra tettem. Mind a három különbözik valamiben, ettől egyedi lesz a képek hangulata!


Bizony, most jön a keret díszítés. Én a polcon találtam 3 üveg kagylót, amit még ezer éve gyüjtöttem össze utazások során. A fele már törött volt és hát van köztük egy pár olyan méretű, ami nem is nagyon ragasztás barát! De ne féljünk ha nincsen otthon kagylónk (amit, amúgy nehezen hiszek el!), pont két napja láttam a Hobby boltban! (Van kettő is az Üllői úton! Információ lejjebb!). Két csomag volt, az egyik 600Ft, és a nagyobbik pedig 800Ft volt. Ezek kis dísz csomagok akarnak lenni, de nyugodtan szedjétek szét! 
És most kell a ragasztónk. Ne dühödjetek fel, ha lassan száradnak rá a kagylók, ez egy türelmet igénylő munka. Én már egy napja szárítom a sajátomat.


Valami ilyesmit kéne kapnunk. De ez még nincsen készen. Persze, itt abba lehet hagyni, de vannak más díszítési módszerek is! Például az IKEA által adott kis csöpp formájú kék-átlátszó-zöld színű üveg díszeket lehet még ráragasztani. Én még tengeri csillagot és csikót fogok rárajzolni a glitteres ragasztóval, de persze ezek is mind teljesen opcionálisak! Hagyjátok, hogy a képzelet vigyen titeket. Szerintem ez egy remek módszer arra, hogy a régi szép emlékeket megosszuk másokkal, és jó ajándék ötlet is! Itt lent még vannak variációk, jó munkát kívánok mindenkinek!



KELLEMES VAKÁCIÓÓÓÓÓTT!!!!!!!!

Budapesten itt találhatod meg a hozzád legközelebbi Hobby boltot: 

No comments:

Post a Comment